zondag 19 oktober 2014

Doe eens gek ... of zo

Soms moet je eens gek doen. Toch? 

Nu is het niet eens zo heel erg gek hoor, wat ik gedaan heb. Misschien wel een beetje apart, zo op de hele vroege zondagochtend. Of misschien eigenlijk meer, 'niet echt gebruikelijk'. Maar op de een of andere manier had ik er behoefte aan, gewoon zin in... of zo.

Niet meer in slaap komende rond de klok van zessen, besloot ik dan ook maar naar beneden te gaan. Alles om me heen nog muisstil en donker, behalve dan natuurlijk, zoals iedere ochtend, een luid klagende Mie(p)s, die gedurende mijn toiletbezoek niet van mijn zijde wijkt en zich uitslooft op de badmat. Tja, zo heeft ieder huisje ook haar meest rare 'kruisje'... of zo.

Ook de wereld buiten lijkt ook nog in diepe rust, hoewel...
Als ik met een heerlijk geurende kop koffie even uit het raam kijk, checkend hoe het weer is, zie ik ineens aan de overkant een schim achter de gordijnen wegschieten. Ach ja, denk ik, die kon ook vast niet meer slapen... of zo.


En ineens weet ik het. Weet je wat ik ga doen? Ik ga zo fietsen! 

En zo geschiedde.

Afijn, ik kan er lang en breed over bloggen, maar laat ik dat maar eens niet doen. Het enige wat wellicht nog leuk is om te weten, is dat het echt een meer dan heerlijke start van de zondag is. En ik heb het al vaak gezegd, maar het is ook echt zo; wat wonen we toch mooi! 



Vanuit de stilte, al fietsend de natuur te zien en horen ontwaken,
met hier en daar een eend die het water in duikt,
een zwanenpaar dat wakker wordt en dan ineens 
een kudde ganzen boven je hoofd...


Soort van 'alleen op de wereld', de zon tegemoet...
met schapen die zo waar ook even oog
voor jou hebben :-)



Tja, ach, weet je,
wat kan ik hier nou nog meer over zeggen.

Nou, misschien dan alleen nog dit:
Als je nou eens op een ochtend denkt:
ik zou best wel even, zowel willen ontladen als opladen,
dan kan ik je echt geen betere tip geven... of zo :-).

PS: mooie zondag allemaal!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Je woont inderdaad ook prachtig zeg! Ook een fijne zondag voor jou, knuf

Helena zei

Dank je wel Patty :-)

Gwennie zei

Een beetje luilak in de herfst dus? Geeft je mooie plaatjes en een geweldig begin van de dag!!

Marjolijn. zei

Helemaal goed meis, mooier kan een dag niet beginnen...!
Mooie foto's..!
Fijne zondag verder.

Helena zei

Zeker weten Gwennie en Marjolijn, voor herhaling vatbaar :-).

klaproos zei

prachtig gedaan van je, jááá goed gedaan zeg ik, dat leverde hemelse plaatjes op:-)
xxx

Helena zei

Beetje wel hè Dien :-)

Mrs. T. zei

Ziet er prachtig uit en heerlijk om een deel van de dag zo door te brengen!

Roelien zei

Mooi begin van de dag en ja, wat woon je daar prachtig!

Merel zei

Zo de dag al fietsend op een mooie herfstdag de zondag rondom jou in de natuur zien ontwaken dat is toch puur genieten

Helena zei

Dat was het wis en zeker mrs. T.
Ben ik met je eens Roelien :-)
Was meer dan genieten Merel!

Wanda zei

Iets van ochtenstond heeft goud in de mond! Mooie foto's hoor en inderdaad, jullie wonen wel erg mooi zo!

Helena zei

Misschien zelfs wel platina Wanda :-)