zaterdag 11 oktober 2014

#5e

Zei zij lachend. Ik, grootste controlefreak aller tijden. Je zou het op het eerste gezicht misschien niet zeggen. Het is toch echt zo. Hoewel 'de grootste' dan wellicht iets te zwaar is aangezet. Er zijn er ongetwijfeld altijd meer die er nog veel meer 'last van hebben'. 
Ik wil alleen nu eenmaal graag (altijd) weten waar ik aan toe ben. En als het kan, dan het liefste ook wel een beetje op tijd, zodat ik me (geestelijk) kan voorbereiden, en zo. 'Is het ver, moet ik staan, kan ik zitten, welke schoenen moet ik aan, zijn er veel of weinig mensen, en wie dan wel allemaal, ongeveer… ?'. 

Zo maar wat vragen waarop ik de antwoorden graag van te voren weet, om de eenvoudige reden dat ik liever niet voor verrassingen kom te staan. Tja, en laat het dáár nou juist hebben gezeten deze week...

Na de: 'Wil je volgende week vrijdagavond vrijhouden schat? … en je hoeft niet te vragen waarom, want dat ga ik je toch niet vertellen, dat is een verrassing....'. was ik natuurlijk in eerste instantie, net als de rest van jullie, hartstikke nieuwsgierig. Wie vindt het nou niet leuk om verrast te worden door haar Lief, toch?

Echter in tweede instantie (lees een uurtje later) maakten mijn hersenen alweer overuren... ‘en wat dan, hoezo dan, ben ik iets vergeten dan, is er iets bijzonders dan, maar wat nou als...’. Ik kreeg echter geen antwoord.

Gedurende de week werd mijn nieuwsgierigheid (lees onrust), maar ook het besef dat de ‘flexibele ik’ toch wel een hele grote controlefreak is, steeds groter. Mijn Lief echter zweeg in alle talen, met een steeds groter wordende glimlach.

Nu ben ik natuurlijk ook niet voor één gat te vangen, kwam ik wel te weten dat het in de buurt zou zijn, en dus was een Googlesessie snel gedaan.
Helaas, ook dat leverde –voor mij in ieder geval- geen bevredigend resultaat. Meer dan de plaatselijke ‘prikkeldisco’ elke eerste vrijdag van maand kon ik dan ook niet vinden. En laat ik daar nou niet echt een beeld bij hebben...

Maar wat werd het dan wel, lieve vrienden... 

Een prachtig #5e-fijnmomentvandeweek; zeker de moeite waard, meer dan genoten van de verrassing :-), het kleine theater in ons eigen dorp, de pluimage qua publiek, maar vooral ook zijn teksten, zijn liedjes, waarbij deze er voor mij uitsprong (maar ook de ode aan zijn vriend 'bluesje voor Maarten van Roozendaal' was prachtig). 


Op de fiets een avondje uit, met dank aan mijn lieve Lief :-)!

...een echte aanrader...


met als afsluiter deze... misschien iets meer bekend:
De Bende van Vier, met één van de mooiste nummer ooit ...


15 opmerkingen:

Patty zei

Wat een lieve Lief heb jij :-)
Fijn weekend! Knuf

Helena zei

de allerliefste Patty :-)
jij ook een fijn weekend!

klaproos zei

lijkt me prachtig:-)
het liedje is super, wat een gemis die maarten van Roozendaal hé.

fijn weekend helena.

Helena zei

Dat was en is het zeker Dien! Jij ook fijn weekend

Marjolijn. zei

Een mooiere verrassing voor de vrijdagavond kon je niet krijgen.
Heel goed dat je lief het niet vertelt heeft.
Mijn moeder zei altijd: je mag wel alles eten, maar niet alles weten, als ik ook aan het vissen was en van geen ophouden wist.
Fijn dat je zo genoten hebt...!
Fijne avond en voor morgen een gezellige zondag.

Helena zei

Jij ook Marjolijn en mijn moeder zei dat ook altijd :-)....hoewel dat 'alles eten' ook niet helemaal meer op gaat hoor :-)

Gwennie zei

De liefste lief voor jou!!

Helena zei

Ik geloof het wel Gwennie :-)

Mrs. T. zei

Wat geweldig zo'n verrassing!

Helena zei

Dat was het zeker Mrs. T. :-)

Wanda zei

Wat ontzettend lief van je man, zo'n uitje zo dichtbij! Ik zou ook heel nieuwsgierig zijn geweest hoor!

Helena zei

Dat was het ook zeker Wanda, en dat 'op de fiets' maakt het nog meer bijzonder :-)

merel zei

wat een mooie verrassing en wat een lieve man

Helena zei

Alle twee waar Merel :-)

Introverte Mama zei

Geweldig voor jou. Ik zou net zo gaan denken, na een uurtje.