zondag 23 maart 2014

Blijmaker #44


Zeven dagen trainen. Als ik dat vertel aan mensen vragen ze meestal: 'maar hoe houd je dát vol joh?' Ik antwoord dan glimlachend dat dát nou juist de magie van NLP is... maar natuurlijk ook een beetje van Ben en Bas *klik hier* en ook een beetje van mijn lieve thuisfront *klik hier* :-)

Vandaag dus alweer de laatste dag van de eerste zeven dagen; het laatste blok doen we in mei.

Het is wederom één grote belevenis. Om meerdere redenen dan alleen die magie van NLP.
De hele week is gewoon een hele grote #Blijmaker (zie hier alle voorgaande) , 'omdat ik nu eenmaal liever het mooie zoek, dan het negatieve benoem, omdat dát vaak juist zo makkelijk is.'

Nieuwe inzichten, 'eureka'momenten (goh het zit er echt in...), soms even slikken, heel diep ademhalen, beslissingen die zijn genomen, knopen doorgehakt, (wal)noten gekraakt :-)... het kan allemaal, leren is zó leuk! 

Leren begrijpen wat de ander (en mezelf) drijft. Begrijpen wat de waarde van waarden is... en daarmee aan de slag. Alles precies op het goede moment, met het juiste tempo, omdat we nu eenmaal allemaal heel goed weten wat goed voor ons is, én op welk moment. Quote: 'met NLP ontwikkel je zelf technieken die je toevoegt aan wat je al goed doet om het nog beter te kunnen...' :-).

Ik zeg dus met volle overtuiging: 
'Vandaag is weer de mooiste dag'
 en die wens ik jullie allemaal...



9 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Ja, die cursus is wel echt iets voor jubeltenen :-)
Fijn dat je er zo van geniet.
Mooie dag vandaag..!

Helena zei

Je slaat de spijker op z'n kop Marjolijn :-)

klaproos zei

mooi dat het nlp zulke mooie dingen voor je doet,
:-)

elke nieuwe dag is absoluut mijn mooiste dag en het positieve benoemen, dat is mooier dan mooi:-)

xxx

Anoniem zei

Natuurlijk wens ik die jou ook :-) Op naar een nieuwe week met allemaal mooie dagen! Knuf.

merel zei

geniet van vandaag, van de mooiste vandaag dag, morgen wordt het nog mooier

Mrs. T. zei

Wat heerlijk zeg als elke dag de mooiste dag is!

Helena zei

Niet alleen voor mij Klapper :-)
Daar gaan we voor Patty!
Morgen is het nog mooier Merel :-)
Daar zorgen we 'gewoon' voor Merel :-)

Wanda zei

7 dagen trainen? Wat mag dat zijn dan?

Helena zei

NLP... als je doorklikt op de eerste link Ben en Bas, lees je meer :-)