zondag 21 juli 2013

Blijmakertjes #9

Zomerkarretje
 
Op een keer
blinkend wit
rijdt een karretje jouw straat in
met een man erachter...


Ik plaats het 'karretje' gewoon nog een keer
om de eenvoudige reden dat ik er,
 iedere keer als ik het lees,
simpelweg blij van word :-)
zoals gelukkig ook van zoveel meer dingen
deze week, en dus

blik ik ook deze zondag weer even terug naar hoogtepunten van de afgelopen week. Goed om even stil staan bij de fijne dingen in het leven! Lees hier mijn eerdere blijmakertjes
  • 'bonus-puber' die blij is met zijn vakantieverrassingspakketje met o.a. een stoere spiegelzonnebril & teenslippers
  • zondagavondje met lamskoteletten op de bbq
  • op maandag 40 km. fietsend woon-werkverkeer
  • zo ook op dinsdag en 
  • eveneens op woensdag 
  • de donderdag een compensatiedagje voor de gewerkte woensdag en dus fietsvrij zeg maar gerust 'hersteldag'
  • samen vrij zijn en de dag invullen met wat er komt
  • een lief en ontroerend antwoordmailtje van een vriendin
  • vleestomaten die groeien als kool én een peper aan de peperplant
  • op een doordeweekse dag een salade caprese met buffelmorzzarella én basilicum uit eigen tuin
  • vrijdag met de auto naar het werk, maar 's avonds natuurlijk wel gewoon sporten
  • uit 500 kandidaten een nieuwe collega kiezen waar ook je collega's blij mee zijn
  • complimenten krijgen van die collega's voor de doorlopen procedure
  • op zaterdagochtend lekker struinen over de markt
  • de lekkerste cappuccino nuttigen op je favoriete terrasje
  • visje(s) scoren bij de plaatselijk visboer die weer met een mooi compliment in het AD staat
  • uurtje in de zon liggen
  • lekker lang buiten zitten, met een wijntje, bij een vuurtje
  • om 07.15 een whatsapp van 'bonus-puber' die even laat weten dat hij gaat varen op de Griekse wateren
  • de zon langzaam je tuin binnen zien komen, onder het genot van een nespresso, denkend is dit allemaal voor mij....? :-)

 


 
 
 

7 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Geniet er maar van meis, het is allemaal van jou/jullie.
Je hebt het allemaal mee mogen maken.

Fijne zondag...!!

klaproos zei

heerlijk, wat een blij blogje:-)

Helena zei

Genieten doe ik met volle teugen Marjolijn en ik hoop jij ook :-)
Zeker weten Dien, ondanks dat het hier ook best soms kan 'stormen & donderen':-) zijn er steeds weer genoeg dingen om heel blij mee te zijn... :-)

Wanda zei

Het is inderdaad allemaal van en voor jou hoor! Geniet er lekker van!

Helena zei

Doe ik zeker Wanda :-)

merel zei

je gaat op een heel sportieve manier naar je werk zie ik

Helena zei

Deze week alleen iets minder sportief Merel, net een te ver met deze warmte... gelukkig blijft de sportschool wel open :-)