zondag 16 december 2012

Dankbaar II


Als ik op de klok kijk, is het inmiddels net nog geen 06.00 uur. Voor m'n gevoel lig ik al uren te draaien en dus is er maar 1 conclusie; tijd voor koffie.

Het lijkt alsof de wereld niet wil wakker worden. Buiten is het nog pikkedonker. Of misschien komt het wel door al die warme en gezellige lichtjes hier in huis.

De kerstboom staat, de ster hangt en mijn lieve 'meneer' heeft er gisteren voor gezorgd dat ook ons trappenhuis sfeervol verlicht is door guirlandes met lichtjes... uiteraard gedimd. Mevrouw Mies, inmiddels door 'lease'puber omdat we hem blijkbaar niet kunnen vergeten :-) omgedoopt geloof ik tot "Miegiel", ligt rustig naast me op de stoel. Een mooi moment dus weer om terug te blikken...


"Het komt zoals het komt, soms anders dan verwacht...."

Een tekst die april in ieder geval het beste kan omschrijven volgens mij.

'Het' kwam wel degelijk, en inderdaad daadwerkelijk anders dan verwacht.
Emoties die over elkaar heen tuimelden, soms als nooit tevoren worstelend tussen gevoel en verstand. Af en toe het gevoel ingehaald te worden door de werkelijkheid. In plaats van gezondheid en geluk, ineens verlies en ziekte op je stoep.

Het leven valt nu eenmaal niet te registreren, dat weten we al lang. 
En toch blijf ik altijd (en zeker niet tegen beter-weten-in) dromen, bidden, hopen en wensen, dat we "onze wensen durven uit te spreken", zoals iemand ooit tegen me zei in april "...dat is al de helft van het in vervulling laten gaan." :-)

"Het komt zoals het komt.... soms alleen net even anders."




Maar dat geldt natuurlijk ook voor alle mooie dingen, een lach (klik) en hier en daar een traan, (klik) die op ons pad kwamen in mei en juni. 

Onze droom die werkelijkheid werd, mensen om je heen die van je houden..
Drie maanden die voorbij leken te vliegen. Veel gebeurd in korte tijd, dat ik af en toe best wel eens heb gedacht, 'een tandje minder zou ook niet erg zijn...'.

 
klik voor de vergroting op het plaatje

Maar weet je, ondanks die lach en misschien heel eerlijk soms ook net een beetje meer tranen, onder de streep waren ook deze maanden geweldig, en schrijft hier een 'rijk' en dankbaar persoontje.



6 opmerkingen:

Margaretha zei

Wij zijn weer bij een tijd aangekomen van terugkijken.
Wat ik mooi vind om te lezen is in je slotzin: "schrijft hier een 'rijk' en dankbaar persoontje."
Prachtig dat je ook zo dankbaar kunt zijn.

Marjolijn. zei

Ja meis, veel gebeurd in een paar maanden, ofwel de trein van het leven.
Eenmaal ingestapt ga je door met goede en minder goede dingen.
Soms wil je even aan de noodrem trekken, maar dan toch ook weer door naar het goede.

Geniet van de gezelligheid van alle lampjes, en de warmte in huis.

marion zei

Hallo rijk en dankbaar persoontje. Wat een mooie terugblik weer. Wat gebeurd er toch veel hé in zo een jaar. Een ding leer ik elke keer weer, zonder de tranen genieten we minder van de mooie momenten.. xx

OT met mij ok. Weblog lukt niet met inloggen en antwoord geven ook niet dus vandaar maar even gewoon hier. Afgelopen kerstlunch gehad. Directie had me thuis bezocht of ik mee wilde en ik heb ja gezegd en al moest ik dat de dag erna bekopen, ik heb er geen spijt van en geniet na van het bijkletsen met collega's..

merel zei

hoop is een wonderlijk iets ... zonder hoop zou het zo veel moeilijker zijn in het leven.... hopen, dromen ... ondanks alles er steeds weer in blijven geloven

Wanda zei

Mooi dat je toch terug kunt kijken met een lach en tuurlijk waren er ook moeilijke momenten maar ook daar kom je vaak rijker uit...

veerle zei

'Het komt zoals het komt...soms alleen net even anders,' vat misschien het hele leven samen, niet?